Questa dichiarazione sulla privacy è stata aggiornata l’ultima volta il 16 Febbraio 2022 e si applica ai cittadini e ai residenti permanenti legali dello Spazio Economico Europeo e della Svizzera

In questa dichiarazione sulla privacy, spieghiamo cosa facciamo con i dati che otteniamo da te attraverso https://www.americanparts.it. Ti consigliamo di leggere attentamente la dichiarazione. Durante l’elaborazione rispettiamo i requisiti della legislazione sulla privacy. Ciò significa, tra le altre cose, che:

  • comunichiamo chiaramente il motivo per il quale processiamo dati personali. Facciamo questo per mezzo di questa dichiarazione sulla privacy;
  • miriamo a limitare la raccolta di dati personali solo ai dati personali richiesti per scopi legittimi;
  • prima chiediamo il tuo esplicito consenso per processare i tuoi dati personali nei casi che richiedono il tuo consenso;
  • adottiamo misure di sicurezza appropriate per proteggere i tuoi dati personali e lo richiediamo anche da parti che elaborano dati personali per nostro conto;
  • rispettiamo il tuo diritto di accesso ai tuoi dati personali o di averli corretti o cancellati, su tua richiesta.

Se hai domande o vuoi sapere esattamente quali dati conserviamo, contattaci.

1. Scopo, dati e periodo di conservazione

Possiamo raccogliere o ricevere informazioni personali per una serie di scopi legati alle nostre operazioni commerciali che possono includere quanto segue: (clicca per espandere)

2. Cookie

Il nostro sito web usa cookie. Per ulteriori informazioni riguardo i cookie, per favore fai riferimento alla nostra Cookie Policy

Abbiamo concluso un accordo di elaborazione dei dati con Google.

3. Sicurezza

Ci impegniamo per la sicurezza dei dati personali. Prendiamo adeguate misure di sicurezza per limitare l’abuso e l’accesso non autorizzato ai dati personali. Ciò garantisce che solo le persone necessarie abbiano accesso ai tuoi dati, che l’accesso ai dati sia protetto e che le nostre misure di sicurezza vengano regolarmente riviste.

4. Siti web di terze parti

Questa dichiarazione sulla privacy non si applica ai siti web di terzi collegati tramite link sul nostro sito web. Non possiamo garantire che queste terze parti gestiscano i vostri dati personali in modo affidabile e sicuro. Vi consigliamo di leggere le dichiarazioni sulla privacy di questi siti web prima di utilizzarli.

5. Ammende riguardo questa dichiarazione della privacy.

Ci riserviamo il diritto di apportare modifiche alla presente dichiarazione sulla privacy. Si raccomanda di consultare regolarmente questa dichiarazione sulla privacy per essere a conoscenza di eventuali modifiche. Inoltre, ti informeremo attivamente laddove possibile.

6. Accesso e modifica dei tuoi dati

Se hai domande o vuoi sapere esattamente quali dati personali abbiamo su di te, per favore contattaci.

  • Hai il diritto di sapere quando i tuoi dati personali sono necessari, cosa succede ad essi, quanto a lungo verranno mantenuti.
  • Diritto di accesso: hai il diritto ad accedere ai tuoi dati personali dei quali siamo a conoscenza.
  • Diritto di rettifica: hai il diritto di completare, correggere, cancellare o bloccare i tuoi dati personali quando lo desideri.
  • Se hai domande o problemi relativi al accessibilità del sito web, per favore non esitare a contattarci.
  • Diritto di trasferire i tuoi dati: hai il diritto di richiedere tutti i tuoi dati dal controllore e trasferirli tutti quanti ad un altro controllore.
  • Diritto di obiezione: hai il diritto di obiezione verso il processo dei tuoi dati. Noi rispetteremo questa scelta, a meno che non ci siano delle basi valide per il processo.

Assicurati di segnalare sempre in modo chiaro chi sei, così da essere certi di non cancellare o modificare i dati di un una persona sbagliata.

7. Invio di un reclamo

Se non sei soddisfatto di come gestiamo (una lamentela su) il processo dei tuoi dati personali, hai il diritto di spedire un reclamo al Garante per la protezione dei dati personali.

8. Dettagli contatti

OCTANES GARAGE SAS
VIA SOMALIA 22
10127 TORINO
ITALIA
Italia
Sito web: https://www.americanparts.it
Email: ti.strapnacirema@ofni
Numero di telefono: +393474225527

Annesso

Nextend Social Login

What personal data we collect and why we collect it

Nextend Social Login collects data when a visitor register, login or link the account with with any of the enabled social provider. It collects the following data: email address, name, social provider identifier and access token. Also it can collect profile picture and more fields with the Pro Addon’s sync data feature.

Who we share your data with

Nextend Social Login stores the personal data on your site and does not share it with anyone except the access token which used for the authenticated communication with the social providers.

Does the plugin share personal data with third parties

Nextend Social Login use the access token what the social provider gave to communicate with the providers to verify account and securely access personal data.

How long we retain your data

Nextend Social Login removes the collected personal data when the user deleted from WordPress.

Does the plugin use personal data collected by others?

Nextend Social Login use the personal data collected by the social providers to create account on your site when the visitor authorize it.

Does the plugin store things in the browser?

Yes, Nextend Social Login must create a cookie for visitors who use the social login authorization flow. This cookie required for every provider to secure the communication and to redirect the user back to the last location.

Does the plugin collect telemetry data, directly or indirectly?

No

Does the plugin enqueue JavaScript, tracking pixels or embed iframes from a third party?

No

WooCommerce

This sample language includes the basics around what personal data your store may be collecting, storing and sharing, as well as who may have access to that data. Depending on what settings are enabled and which additional plugins are used, the specific information shared by your store will vary. We recommend consulting with a lawyer when deciding what information to disclose on your privacy policy.

We collect information about you during the checkout process on our store.

What we collect and store

While you visit our site, we’ll track:
  • Products you’ve viewed: we’ll use this to, for example, show you products you’ve recently viewed
  • Location, IP address and browser type: we’ll use this for purposes like estimating taxes and shipping
  • Shipping address: we’ll ask you to enter this so we can, for instance, estimate shipping before you place an order, and send you the order!
We’ll also use cookies to keep track of cart contents while you’re browsing our site.

Note: you may want to further detail your cookie policy, and link to that section from here.

When you purchase from us, we’ll ask you to provide information including your name, billing address, shipping address, email address, phone number, credit card/payment details and optional account information like username and password. We’ll use this information for purposes, such as, to:
  • Send you information about your account and order
  • Respond to your requests, including refunds and complaints
  • Process payments and prevent fraud
  • Set up your account for our store
  • Comply with any legal obligations we have, such as calculating taxes
  • Improve our store offerings
  • Send you marketing messages, if you choose to receive them
If you create an account, we will store your name, address, email and phone number, which will be used to populate the checkout for future orders. We generally store information about you for as long as we need the information for the purposes for which we collect and use it, and we are not legally required to continue to keep it. For example, we will store order information for XXX years for tax and accounting purposes. This includes your name, email address and billing and shipping addresses. We will also store comments or reviews, if you choose to leave them.

Who on our team has access

Members of our team have access to the information you provide us. For example, both Administrators and Shop Managers can access:
  • Order information like what was purchased, when it was purchased and where it should be sent, and
  • Customer information like your name, email address, and billing and shipping information.
Our team members have access to this information to help fulfill orders, process refunds and support you.

What we share with others

In this section you should list who you’re sharing data with, and for what purpose. This could include, but may not be limited to, analytics, marketing, payment gateways, shipping providers, and third party embeds.

We share information with third parties who help us provide our orders and store services to you; for example —

Payments

In this subsection you should list which third party payment processors you’re using to take payments on your store since these may handle customer data. We’ve included PayPal as an example, but you should remove this if you’re not using PayPal.

We accept payments through PayPal. When processing payments, some of your data will be passed to PayPal, including information required to process or support the payment, such as the purchase total and billing information. Please see the PayPal Privacy Policy for more details.

WP Mail Logging

When you use this site several actions (e.g. commenting) trigger the dispatch of emails. They contain information about you associated with your email address. Which data are part of these emails depends on the action performed. These emails are stored and accessible to the site management as log.

Complianz | The Privacy Suite for WordPress

This website uses the Privacy Suite for WordPress from Complianz to collect records of consent. For this functionality your IP address is anonymized and stored in our database. For more information, see the Complianz Privacy Statement.

YITH Plugins

This sample language includes the basics around what personal data your store may be collecting, storing and sharing, as well as who may have access to that data. Depending on what settings are enabled and which additional plugins are used, the specific information shared by your store will vary. We recommend consulting with a lawyer when deciding what information to disclose on your privacy policy.

What we collect and store

YITH WooCommerce Wishlist

While you visit our site, we’ll track:
  • Products you’ve added to the wishlist: we’ll use this to show you and other users your favourite products, and to create targeted email campaigns.
  • Wishlists you’ve created: we’ll keep track of the wishlists you create, and make them visible to the store staff
We’ll also use cookies to keep track of wishlist contents while you’re browsing our site.

Who on our team has access

YITH WooCommerce Wishlist

Members of our team have access to the information you provide us with. For example, both Administrators and Shop Managers can access:
  • Wishlist details, such as products added, date of addition, name and privacy settings of your wishlists
Our team members have access to this information to offer you better deals for the products you love.

MailPoet

Newsletter e email di MailPoet

Se hai fatto l’iscrizione alla nostra newsletter, o sei membro del nostro sito web (cioè puoi accedervi), o hai fatto acquisti sul nostro sito, è probabile che tu riceva le nostre email. Noi ti manderemo solo le email per le quali ti sei iscritto, o che hanno a che fare con i servizi che ti abbiamo offerto. Per mandarti queste email, usiamo il nome e l’indirizzo email che ci hai fornito. Il nostro sito, inoltre, registra l’indirizzo IP che hai usato quando ti sei iscritto al servizio per prevenire abusi del sistema. Questo sito può inviare email attraverso il Sending Service di MailPoet. Questo servizio ci permette di monitorare le aperture e i clic sulle nostre email. Utilizziamo questi dati per migliorare il contenuto delle nostre newsletter. Al di fuori di questo sito web, nessuna informazione identificabile è tracciata in alcun modo, ad eccezione dell’indirizzo email. Se lo usi assieme a WooCommerce, MailPoet crea e immagazzina due cookie, nello specifico: Nome del cookie: mailpoet_revenue_tracking Scadenza del cookie: 14 giorni. Descrizione del cookie: la funzione di questo cookie è quella di tracciare a quali newsletter inviate dal tuo sito hanno registrato un click-through cui ha fatto seguito un acquisto nel tuo negozio WooCommerce. Nome del cookie: mailpoet_abandoned_cart_tracking Scadenza del cookie: 3.650 giorni. Descrizione del cookie: la funzione di questo cookie è quella di tracciare un utente che ha abbandonato il proprio carrello nel tuo negozio WooCommerce per potergli inviare una newsletter “carrello abbandonato” da MailPoet. Nota: l’utente deve aver scelto di fare opt-in ed essere un abbonato confermato.